A dokumentumok kezelése kritikus része bármilyen szervezet IT infrastruktúrájának, legyen szó archiválásról, ügyfelek kiszolgálásáról, hatékony üzletmenetről vagy kollaborációról. A felhasználók egyszerű kezelhetőséget várnak el egy ilyen rendszertől a számukra megszokott interfészeken keresztül, valamint az alkalmazások könnyen testre szabhatóságát. A vállalatok pedig egy folyamatosan rendelkezésre álló, skálázható és stabil tartalomkezelő megoldást szeretnének.

Hagyományos tartalomkezelő rendszerek
A tradicionális dokumentumkezelő rendszerek azokból a komplex dokumentum-tárházakból erednek, amelyek kezeléséhez csak képzett könyvtárosok értettek. Ezeket a hagyományos tartalomkezelő rendszereket az alábbi problémák jellemzik:
Drága – a tipikus ECM megoldások igen magas (egyszeri) beruházási költséget jelentenek és ezt tovább emeli a felhasználók után fizetendő licenszköltség
Komplex – Az igen hosszú bevezetési folyamat és a túlzott komplexitás miatt gyakran nem kerül bevezetésre a termék vagy nem használják (túl bonyolult a használat)
Az egyediesítés képességének hiánya – A zárt, gyártói megoldások lehetetlenné teszik más gyártók termékeinek használatát, az azokra történő váltást (vendor lockin)
A fenti okok miatt a legtöbb vállalat elzárkózik az ECM rendszerek bevezetésétől és továbbra is inkább az egyszerű és bevált módszereket használják:
  • megosztott mappák
  • e-mailek
  • webes keresések
  • webes katalógusok
  • mappák és fájlok struktúrája
Az Alfresco ezeket a felhasználói szokásokat figyelembe véve próbál a problémákra választ adni.
Az Alfresco dokumentumkezelő megoldása
Az Alfresco a vezető megoldás a nyílt forráskódú, vállalati kategóriájú tartalomkezelő megoldások (ECM – Enterprise Content Management) között. Az Alfresco-t az iparágban meghatározó termékeket kínáló cégekből (mint pl. Documentum, Vignette, Interwoven) létrejött csapatok hozták létre eredetileg, figyelembe véve (és a termékbe építve) a területen korábban megszerzett mintegy 20 éves tapasztalatukat.
alfresco_1
Előnyei

Manapság az ügyfelek általában kevesebb pénzért szeretnének többet kapni. Az Alfresco megoldás használata ebben is segít, ugyanakkor választ ad a hagyományos ECM rendszerekkel kapcsolatos aggályokra is:

Alacsony költségeka költséghatékony, nyílt forráskódra épülő előfizetéses modell minimális kezdeti beruházást jelent, a költségek a működési (op ex) kategóriát jelentik szemben a beruházási költségekkel (cap ex)

Egyszerűséga kész komponenseknek és az egyszerű szkriptezhetőségnek köszönhetően igen gyorsan bevezethető úgy, hogy a valós igényeket ténylegesen kiszolgálja

SzabadságA meglévő hardverek, szoftverek és tudás nagy mértékben újrafelhasználható, így valóban alacsonyabb birtoklási költséggel (TCO) rendelkezik a megoldás. Nincs gyártóhoz való szoros kötődés (nincs vendor lock-in), nincsenek méregdrága és folyamatosan emelkedő karbantartási, támogatási díjak.

A használat során a felhasználók ismerős interfészekkel találkozhatnak:

  • Virtuális fájlrendszerek – a megosztott mappák mintájára

  • E-maileknél megismert szűrő szabályok – szűrők szerinti automatikus dokumentumkezelés

  • Keresések – közvetlenül a böngészőből indítható keresések, akár tartalomra is

  • Kategóriák – automatikus kategorizálás a tartalmak meta-adatai alapján.

Tulajdonságai
Tartalomkezelés
  • A virtuális fájlrendszer a megosztott-mappáknál megszokott egyszerűséget kínálja.

  • CIFS szinkronizáció

  • Portal Access JSR-168

Kategóriákba rendezés
  • Automatikus kategorizálás metaadatok alapján minden interfészből

Fejlett keresés
  • Natív OpenSearch implementáció Firefox-ból vagy IE7-ből az Alfresco tárolókban.

Adatkezelés és konvertáló eszköz
  • Automatikus konvertálás: MS Office dokumentumokból ODF/PDF, PowerPoint-ból Flash

Könyvtárszolgáltatások
  • Zárolás/feloldás – fő- és alverziók kezelése

  • Audit – a dokumentumot létrehozó, szerkesztő felhasználók nyilvántartása, időpontok követése

  • Kereszthivatkozások – különböző tárolókban található dokumentumok hivatkozhatnak egymásra

Kollaboráció
  • Varázslók – könyvtárstruktúra, tartalom, minták, szabályok, folyamatok beállítására szolgáló eszközök

  • Fórum – hozzászólások téma szerinti csoportosítása

  • E-mail alapú munkamenet – beágyazott URL: elfogadás/visszautasítás

  • E-mail és RSS alapú értesítések

Integrált munkamenet
  • jBPM integráció – komplex munkamenetek támogatása

  • Egyéni munkaasztal

  • Megfelelőség – a dokumentum biztonságos életciklus menedzsmentje

Biztonság
  • Biztonság és felhasználó menedzsment felhasználók, csoportok és szabályok

  • Dokumentum-szintű védelem

  • Single Sign-on NTLM és LDAP-on keresztül

Fejlesztőknek

A hagyományos rendszerek fejlesztőeszközei, a nehézsúlyú C# és a Java helyett a modern rendszerek új, könnyűsúlyú nyelveket alkalmaznak, mint pl. a JavaScript, PHP vagy Ruby. Napjaink legdinamikusabb, legtöbbet látogatott webes alkalmazásai épülnek rájuk, gyakran kiegészítve AJAX-ban vagy Flex-ben írt Rich Internet Application (RIA) interfésszel. Ez az alábbi lehetőségeket adja a fejlesztők számára:

  • Olyan új alkalmazások létrehozása, amelyek támogatják a vállalat és a szervezeti egységek egyre növekvő igényeit.

  • Alkalmazások építése gyorsan, előre definiált komponensekből.

  • Könnyű scriptelési lehetőség új vagy újrahasznosított komponensek fejlesztéséhez

  • A külső és belső tartalmak egyszerű összeillesztése REST alapú URL-ek segítségével

Nyílt szabványok

Az Alfresco a következő szabványokra épül: REST, RSS, Atom publishing, JSON, OpenSearch, OpenSocial, OpenID, Web Services, JSR 168, JSR 170 Level 2, MyFaces, CIFS, FTP, WebDAV, DeltaV, SQL és ODF.

Ezen szabványok alkalmazása egyszerűbbé teszi az integrációt, alacsonyabb üzemeltetési költséget biztosít, valamint lehetővé teszi:

  • A vállalat számára legmegfelelőbb és legköltséghatékonyabb fejlesztői környezet alkalmazását

  • A meglévő fejlesztői tudás újrahasznosítását

  • A hatalom saját kézben tartását: ha a gyártó megváltoztatja az előfizetés feltételeit, árazását a vevő másik beszállítót választhat magának, nincs vendor lock-in.

Az itt felsorolt termékekről további részleteket, illetve árazási információkat a sales@ulx.hu email címen és/vagy a +36 1 450 0921-es telefonon keresztül kaphat.