A kommunikáció és a csoportmunka napjaink korszerű, digitális technológiákat használó vállalatai számára elengedhetetlen és megkerülhetetlen funkció, szolgáltatás. Gondoljunk csak bele, hogy elektronikus levelezés, naptárkezelés vagy éppen elektronikus címjegyzék hiányában milyen akadályokba ütköznénk, hogyan bénulna le egyik pillanatról a másikra a vállalat normál üzletmenete.
Az utóbbi évek jelentős változást hoztak a kommunikációs és csopormunka eszközökkel kapcsolatos elvárásainkban, immár nem csupán a munkehelyről, irodán vagy telephelyen belülről, hanem a mobil eszközöknek (telefon, tablet, hordozható számítógépek) köszönhetően bárhonnan hozzá tudunk és sokszor hozzá akarunk férni ezen szolgáltatásokhoz, így felértékelődik azon megoldások szerepe, amelyek egységes módon képesek kiszolgálni a nagybetűs KOMMUNIKÁCIÓVAL kapcsolatos igényeinket valóban helytől és időtől, eszköztől és technológiától függetlenül.

A Zimbra csoportmunka megoldása a kezdetektől azt tartotta szem előtt, hogy a vállalati csoportmunka a lehető legegyszerűbben, szabványos böngészőn keresztül elérve biztosítson teljeskörű megoldást, ami platformoktól függetlenül (legyen szó Microsoft Windows-ról, Linux környezetekről vagy éppen Apple OS X-ről) bárki számára elérhető. A termék létrehozásánál már az okostelefonok megjelenésének hajnalán szempont volt a mobil eszközökkel való együttműködés ami a mobil-forradalom térhódításával teljeskörű átjárást biztosít immár az irodai és mobil környezeteink között. Végül de nem utolsó sorban a termékre mindig is jellemző volt a magasfokú kompatibilitás, így azon ügyfelek részére biztosítja a tökéletes együttműködés lehetőségét, akik kitörve a Microsoft Exchange jelentette szoros és kötött ekorendszerből azonos funkcionalitású, azonban a lehetőségeket szélesre táró nyílt forráskódú megoldás mellett tették és teszik le voksukat.