A Zimbra Collaborations igen fejlett e-mail, naptár és csoportmunka funkciókat kínál, ráadásul ezen képességek adminisztrációja, telepítése jóval egyszerűbb, mint a hasonló képességekkel bíró Microsoft Exchange rendszeré, az ára pedig annál lényegesen kedvezőbb. A Zimbra Collaborations használatával a felhasználók különböző csoportjai számára akár más-más szolgáltatási szint biztosítható, kielégítve ezzel a nagyvállalatok és szolgáltatók igényeit is. A Zimbra Collaborations a magas rendelkezésre állás eléréséhez támogatja a különféle virtualizációs technológiákat, biztosítja az online mentés és visszaállítás lehetőségét akár egyedi postafiók szintre lebontva is.

Kimagasló felhasználói élmény

Minden, a Zimbra Collaborations által támogatott platformon (Windows, Mac, Linux) – legyen szó az online, web browser alapú felületről (Firefox, Chrome, Internet Explorer, Safari), MS Outlook, Thunderbird vagy egyéb kliensekről – a felhasználók maximális használati élményt kapnak, ráadásul a rendszer biztosítja, hogy mindehhez minimális képzésre illetve támogatásra legyen szükség. Az áramvonalasított webes felhasználói felület természetes felhasználói élményt biztosít, lehetővé teszi valamennyi olyan funkció használatát, ami korábban csupán hagyományos, vastagkliens alkalmazások esetében volt elképzelhető (gazdag szerkesztési lehetőségek, egyszerűen használható, hatékony és testreszabható szűrők stb.). A felhasználók természetes módon és egyszerűen kezelhetik, kereshetik akár az igen nagyméretű postafiókjaikat, legyen szó hagyományos email vagy akár hangüzenetekről, több naptárhoz és különféle címjegyzékekhez, tevékenységlistákhoz férhetnek hozzá.

Egyszerűsített és integrált egységes kommunikációs csatornák

A Zimbra egyszerűen illeszthető a vállalatok meglévő kommunikációs megoldásaihoz, így a felhasználók számára egy olyan egységes kommunikációs platformot képes biztosítani, ahonnan közvetlenül képesek indítani telefonhívásaikat, meghallgathatják hangpostafiókjukat, azonnali üzeneteket válthatnak és a rendszer biztosítja számukra a jelenlét szolgáltatást is – mindezt természetesen a „klasszikus” email alapú kommunikáción felül. A Zimbra Collaboration alapértelmezett integrációt kínál a Cisco és a Mitel megoldásaival, azonban a nyílt programozási interfészen (API) keresztül más megoldások is egyszerűen illeszthetők.

Minimális adminisztrációs és karbantartási igény

A Zimbra az adminisztrátorok, rendszergazdák számára egy egyszerűen használható, intuitív web alapú adminisztrációs felületet biztosít, amit biztonságos módon, bárhonnan és bármikor elérhetnek és azon keresztül roppant egyszerűen kezelhetik akár egy kiterjedt, nagyméretű intézmény vagy vállalat teljes e-mail és csoportmunka megoldását. A megoldás nagy előnye, hogy a „hagyományos” adminisztrációs lehetőségek mellett a felhasználók számára fejlett önkiszolgáló felület is rendelkezésre áll, amin keresztül – a központi adminisztrációt tehermentesítve és a felhasználói élményt növelve – számos beállítást maguk a végfelhasználók is megtehetnek.

A Zimbra támogatja a hierarchikus tárolókezelést, illetve a „több-bérlős” (multi tenant) működésmódot. Az első esetben – hierarchikus tárolókezelés – a rendelkezésre álló tároló-típusok és kapacitás mindenkor legoptimálisabb kiszolgálása valósulhat meg tisztán a Zimbra által biztosított szoftveres megoldással, míg az utóbbi esetén – elsősorban szolgáltatói környezetekben – a különféle szervezetek, cégek, szervezeti egységek költséghatékony hosztolása implementálható.

A Zimba Collaborations legfontosabb képességei

  • Fejlett webes kliens
  • Web-alapú adminisztráció
  • Integrált egységesített kommunikáció
  • Integrált egységesített kommunikáció
  • Rugalmas telepítési lehetőségek<>
    • Dedikált vagy hosztolt
    • Szerver vagy felhő (SaaS)
  • Asztali (vastag) kliensek használata
  • Mobil hozzáférés