Ma egy új szoftverkarbantartási szolgáltatást mutatunk be ügyfeleink számára, kibővitett szoftverfrissitési támogatás (Extended Update Support) név alatt. Ez a szolgáltatás lehetővé teszi, hogy azon ügyfeleink, akik sok létfontosságú alkalmazással rendelkeznek, csökkentsék rendszeradminisztrációs és kezelési költségeiket, úgy, hogy egy változatlan update kiadású Red Hat Enterprise Linuxon szabványosítanak, akár 18 hónapon át – mindezt a stabilitás és az adatbiztonság megörzésével.Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan kezeljük a szoftverkarbantartást:
Minden jelentős Red Hat Enterprise Linux verzióhoz (pl. Red Hat Enterprise Linux 5) hét éven keresztül nyújtunk támogatást. Ez alatt az életciklus alatt a kritikus biztonsági javításokat és az üzemeltetést megakadályozó hibajavításokat azonnali megjelenéssel adjuk ki. Ezen felül a Red Hat körülbeül évente kétszer közreadja a update kiadásokat (Red Hat Enterprise Linux 5.1 vagy 5.2) . Ezek tartalmazzák az összes korábbi frissétésben megjelent hibajavítást és biztonsági patch-et. De ami még ennél is fontosabb, ezek az update-ek új hardvertámogatásokat tartalmaznak, válogatott új vagy továbbfejlesztett szoftverjellemzőkkel egyetemben.
Ez a frissítési ciklus lehetővé teszi, hogy ügyfeleink teljes mértékben kihasználhassák a legújabb hardvereket, mihelyst azok elérhetővé válnak. Üzleti politikánknak megfelelően azonnal eljuttatjuk ügyfeleinkhez a legújabb technológiát, amint megbizonyosodtunk róla, hogy az vállalati felhsználásra kész. Megpróbáljuk megtalálni a helyes egyensúlyt az általunk nyújtott hardver-támogatás folyamatos korszerűségének biztosítása (hatásos fejlesztésekkel és minőségbiztosítási ciklussal), és az ügyfelek befogadási képessége között.
Mindazonáltal egy sor olyan ügyfelünk volt, aki azt kérte tőlünk, találjunk megfelelő módot arra, hogy elég legyen egy Enterprise Linux kiadásra szabványosítaniuk a lehető leghosszabb időn keresztül, a maximum stabilitást és adatbiztonságot megőrizve. Ezen ügyfeleink azt szeretnék, hogy egyszerre szinkronizálhassák az új harver megjelenéseket, alkalmazás-készleteket valamint operációs rendszerfrissítéseket, ahelyett, hogy mindezekkel külön-külön kéne bajlódniuk.
Néhány ügyfelünknek feltűnt, hogy minden új hardver vagy szoftver bevezetésével két költség is felmerül.
Az első, hogy újra kell validálniuk minden szoftverkészletet, ami az érintett operációs rendszeren fut az adott hardveren. Mindezt azért, hogy biztosítsák a problémamentes működést frissítés közben, és kizárják bármilyen probléma fellépését, ami leálláshoz vezethetne, amikor a frissítést bevezetik.
A második, hogy bármikor változtatnak valamit az adatközpontjukban, kénytelenek megzavarni már futó élesüzemű rendszereket. Ez rizikóval jár és a szolgáltatás szintjét befolyásolhatja, különösen létfontosságú rendszereknél, hiszen a változás okozhat akár teljesítménycsökkenést, de még rosszabbat is, leállást.
A Red Hat a ma bejelentett kibővített szoftverfrissítési támogatással segít e probléma megoldásában. Ma az ipari norma az, hogy az ügyfelek egy bizonyos alverzióra tudnak szabványosítani 6-9, esetenként 12 hónapon keresztül. Ez az alverziók vagy szervízcsomagok (más operációs rendszerek által használt kifejezés) között eltelt idő. Az opcionális kibővített szoftverfrissítési támogatással az ügyfelek egy környezetre szabványosíthatnak akár megközelítőleg 18 hónapon keresztül. Ez 2-3 szorosa az ipari átlagnak.
A kibővített szoftverfrissítési támogatással az ügyfelek két értékes előnnyel gazdagodhatnak:
- A kibővített szoftverfrissítési támogatás időt és pénzt takarít meg ügyfeleinknek azáltal, hogy alkalmat ad azon tesztelés és újravalidálás időtartamának csökkentésére, melyet minden évben végre kell hajtaniuk szoftverkészletükön.
- A kibővített szoftverfrissítési támogatás csökkenti a kockázatot és növeli ügyfeleink szolgáltatási szintjét azáltal, hogy kritikus rendszereiket zavartalan környezetben futtathatják, hosszabb időtartamig.