A Red Hat bejelentette, hogy első helyezést ért el Ziff Davis 2007-es „CIO Insight Vendor Value” tanulmányában, mely a gyártók által nyújtott érték és az ügyfelek elégedettsége alapján, informatikai döntéshozókat megkérdezve rangsorolja a gyártókat.
Ez azt jelenti, hogy a Red Hat négy év alatt most harmadszor érte el az első helyezést a globális gyártók értékelésben, illetve ez a negyedik év, hogy a Red Hat lett a legnagyobb értéket nyújtó szoftvergyártó.
A „CIO Insight Vendor Value” tanulmány 5 év alatt 472 személyt kérdezett meg, a válaszadóknak pedig több, mint a fele a vállalata legfőbb informatikai döntéshozójának vallotta magát. Az értékelés során a válaszadók az IT gyártókat nyolc kulcsfontosságú szempont alapján osztályozzák az ügyfeleknek nyújtott értéket, a megbízhatóságot és a hűséget illetően. A következő szempontok alapján vizsgálták, hogy a gyártók hogyan feleltek meg az ügyfelek elvárásainak: a bevételek növelése, az üzleti vagy informatikai költségek csökkentése, az üzleti problémák megoldása, a befektetési megtérülés megvalósulása, az időbeli és költségvetési kötelezettségeknek való megfelelés, a rugalmasság és a szükségletekre való válaszadási képesség, a minőségi várakozások, és az ügyfelek hűsége.
Idén az általános első helyezés mellett a Red Hat a következő területeken is első helyezést kapott:
- A költségcsökkentéssel kapcsolatos várakozások szempontja
- Megfelelés az időbeli és költségvetési kötelezettségeknek
- Ügyfelek elégedettsége, ahol a megkérdezettek 97 százaléka nyilatkozott úgy, hogy továbbra is fent kívánják tartani az üzleti kapcsolatot a Red Hattel
A Red Hat nyolcból hét kategóriában az első öt helyezett között végzett, ami az alábbi területeken további helyezéseket jelentett:
- Minőségi elvárások
- Bevételnövelés
- Befektetési megtérüléssel kapcsolatos elvárások
- Rugalmasság és a szükségeletekre való válaszadási képesség
A Red Hat 2004-ben megkapta az eddigi legmagasabb pontot az általa nyújtott érték alapján, ekkor a CIO Insight Magazine felmérése során több mint 1000 Egyesült Államokbeli informatikai döntéshozót kérdeztek meg. 2005-ben a Red Hat ismét első helyezést ért el a gyártók által nyújtott érték és az ügyfelek általános elégedettsége alapján, illetve első helyezést ért el az értékben és a bevételnövelési elvárásoknak való megfelelésben. 2006-ban a vállalat harmadik helyezést ért el, illetve az elsőszámú legértékesebb szoftvergyártó lett ugyanabban a CIO tanulmányban. Ehhez hasonlóan 2007 augusztusában a Red Hat japáni tevékenysége alapján a régióban tevékenykedő gyártók között az elsőszámú informatikai gyártó helyezést kapta a Nikkei Market Access „Industry Trends in Intended Use of Products/Services of Major Vendors” tanulmányban.