Számos Red Hat megoldás kínálja az informatikai architektúrák olyan háttér-összeköttetését, amely elengedhetetlenül fontos a kritikus munkaterhek futtatásához nagyvállalatok számára. Titka, hogy egyszerűen jól működik, mégis sokan, akik partnereinkkel üzleti kapcsolatban vannak, nem is gondolják, hogy a nyílt forráskódú technológiák által kínált költségmegtakarítás, teljesítmény és rugalmasság előnyeit élvezik. Így előszeretettel keresünk olyan ügyfelekhez kapcsolódó példákat, amelyek jól rámutatnak arra, hogy a Red Hat által kifejlesztett technológiák hogyan lehetnek közvetlen hatással életünkre.
A JBoss Enterprise BRMS-nél talán keresve sem találhatnánk jobb példát.
Vegyük például az online vagy bolti vásárlást, egy olyan tevékenységet, amivel szinte mindenkinek akad dolga. Valószínűleg nem okoz nagy meglepetést, hogy ebben az évben az USÁ-ban afelmérések szerint 212 millió vásárló látogatta a boltokat és honlapokat, a kiadások teljes összege pedig a Fekete Péntek hétvégéjén (amely az Egyesült Államokban a hagyományos bevásárlási szezon kezdete) elérte a 45 milliárd dollárt. Az ezt követő ”cyberhétfő” során pedig az internetes kiskereskedők $1.028 értékben adtak el termékeket, és ezzel az online kiskereskedelem történetében első alkalommal sikerült egyetlen nap alatt 1 milliárd dolláros eredményt elérni. A kiskereskedelem kétségkívül a gazdaság egyik húzóereje és fogyasztók millióit érinti, többek között minket is.
A kiskereskedelmi sikerek elérése érdekében kulcsfontosságú, hogy a kiskereskedő eljuttassa a termékét a fogyasztóhoz, elősegítse a fogyasztói megelégedettséget és a márkahűséget, ugyanakkor segítve a fogyasztót abban, hogy kihasználja a gyors, hatékony és kompetitív árazású termékekben rejlő előnyöket. Pontosan ebben lehet egy üzleti szabály menedzsment rendszernek nagy szerepe a kiskereskedelemre, a fogyasztókra és a gazdaság egészére nézve is.
Az alábbiakban felvázolunk egy életszerű példát arról, hogy egy üzleti szabály menedzsment rendszer milyen jelentős hatással lehet a kiskereskedelemre és a vásárlókra.
Aktív döntések az ünnepekre felkészülve
A Fekete Péntek és a „Cyberhétfő” bevásárlási őrületét követően, most, hogy teljes lendülettel betört az ünnepi bevásárlási láz, őrült futam indul meg az ajándékok, illetve más téli termékek eladásáért és vásárlásáért. Képzeljük el, hogy egy nagyméretű kiskereskedelmi vállalat termékvonal menedzsereiként egyhetes kiárusítást ütemezünk be téli termékeinkre vonatkozóan, azzal a céllal, hogy az ünnepek és a síszezon előtt még időben indítsuk termékeinket, így kerülve a versenytársainkkal szemben előnyös helyzetbe. Télikabátokat, sapkákat, sálakat és csizmákat kínálunk, olyan termékeket, amelyek keresztértékesítés generálása szempontjából is igen előnyösek. Előrelátóak voltuk, hiszen IT részlegünkkel már hetekkel korában elvégeztük a szükséges változtatásokat azokon a Java alkalmazásainkon, amelyek a kiskereskedelmi egységek, partnerek, telefonos és internetes értékesítő csatornák kiszolgálásához szükségesek.
Elérkezik a nagy nap, elindul a kiárusítás! Úgy tűnik, minden fantasztikusan megy! Ajjaj, egy kis hiba mégis becsúszik… A harmadik napon elfogy egy elsődleges kabát-termék, ami a kiárusítás egyik húzóerejét képviseli, hiszen számos vásárló ezt választja más termékek mellé, vagy olcsóbb termék helyett. Sajnos a leárazások mértéke és az árak mélyen be vannak ágyazva Java alkalmazásokba, így kénytelenek leszünk helyette egy másik termékajánlattal előállni, és az informatikai osztály segítségével a szükséges változtatásokat végrehajtani, ha nem szeretnénk, ha a kiárusítás veszítene lendületéből. Ehhez azonban idő kell – akár egy teljes hét is szükséges ugyanis ahhoz, hogy mindazokat a Java alkalmazásokat frissítsük, amelyekbe az árazás, az akció és a leárazásra vonatkozó információ be van ágyazva. Amikorra végrehajtjuk azokat a frissítéseket a Java alkalmazásokon, amelyek a négy csatornát támogatják, az egyhetes kiárusításnak már rég vége. Nemcsak a kabát-kiárusításunkat mulasztottuk el jól kihasználni, hanem a kesztyűkhöz, sapkákhoz, sálakhoz és csizmákhoz kapcsolódó cross- illetve up-sale lehetőségeket is. Nem teljesítettük az eladási tervünket, a bevétel alacsonyabb, mint amire számítottunk, és nem számíthatunk túl nagy évvégi jutalomra sem. Nem túl jó érzés így nekiindulni az ünnepeknek.
Egy kellemesebb út, a JBoss Enterprise BRMS segítségével
Ennek azonban nem kell feltétlenül így lezajlania. A cégünk telepíthette volna a JBoss Enterprise BRMS-t, egy olyan üzleti szabálykezelő rendszert, amely lehetővé teszi azt, hogy aktív döntéseket hozzunk az informatikai alkalmazás infrastruktúránkban. Az üzleti elemzőnk előkészíthette volna az üzleti szabályváltoztatásokat a következő hétre az IT fejlesztő kollégával együttműködve, annak érdekében, hogy a hét elején már be tudja vetni az új üzleti szabályokat. A JBoss Enterprise BRMS Web 2.0 szabályalkotó eszközével és a JBoss Developer Studio használatával a két csapat szinkronban dolgozhatott volna a termelékenység növelése és a hibák kiküszöbölése érdekében.
Elérkezik a nagy nap, elindult a kiárusítás! Úgy tűnik, minden fantasztikusan megy! Ajjaj, egy kis hiba mégis becsúszik… A harmadik napon elfogy egy elsődleges kabát-termék, ami a kiárusítás egyik húzóerejét képviseli, hiszen számos vásárló ezt választja más termékek mellé, vagy olcsóbb termék helyett. Szerencsére a JBoss Enterprise BRMS-t használjuk és több eshetőségre is felkészültünk, így az informatikai alkalmazásstruktúránk aktív és valósidejű döntéseket tud hozni, a csatornákat arra utasítva, hogy egy másik típusú kabátot árazzanak le, annak érdekében, hogy a kiárusítás fennakadás nélkül mehessen tovább. A kiárusítás simán lezajlik, az eredmények pedig minden várakozást felülmúlnak! A vártnál nagyobb évvégi jutalomban részesülünk, és gondtalanul élvezhetjük az ünnepeket.
Változtatások végrehajtása a JBoss Enterprise BRMS segítségével még aznap
Optimizáljuk az üzletünket a JBoss Enterprise BRMS segítségével
Számos üzleti szabály van Java alkalmazásokba beágyazva, így nehéz azokat a vállalati szereplőknek megtalálni, nehéz rajtuk frissítéseket végrehajtani, és valószínűleg számos implementációban és számos alkalmazásban sokszorozódnak. Csökkent üzleti válaszképesség és ügyfél megelégedettség az eredménye, ha egy cég így jár el. Hisszük, hogy van jobb út a JBoss Enterprise BRMS segítségével. A JBoss Enterprise BRMS lehetővé teszi az üzleti elemzőnk és fejlesztőink számára, hogy együttműködve felállítsák az üzleti szabályainkat annak érdekében, hogy az informatikai infrastruktúránk aktív döntéseket tudjon hozni valós időben, ahelyett, hogy sok órán, napon, vagy akár hónapon keresztül végrehajtott manuális beavatkozással érnénk el ezeket a módosításokat. Ha az üzleti szabályainkat meg kell változtatni, azt gyorsan is végre lehet hajtani a JBoss Enterprise BRMS szabályalkotó és – kezelő eszközeinek segítségével. Az informatikai csapatunk egy Enterprise Service Bus (ESB, mint például a JBoss Enterprise SOA Platform) használatával gyorsan ki tudja bocsátani ezeket az új szabályokat egy szolgáltatásközpontú architektúrában, és elérhetővé tudja tenni mindezeket a szabályszolgáltatásokat az összes alkalmazás számára. Az újrahasználhatóság és a láthatóság továbbfejlesztésével a JBoss Enterprise BRMS még jobb eszköz újrahasznosítást, jobb befektetés/bevétel arányt, gyorsabb megvalósítást és alkalmazást biztosít új üzleti szabályok esetén, ugyanakkor pedig csökkenti a hibalehetőségeket és a költségeket.