Ha bárkit megkérdezünk, aki egy összetett vállalati IT környezetben dolgozik, valószínű, hogy egyetért abban, hogy sosincs elegendő erőforrás az üzleti igényeknek való megfeleléshez. A vállalatok túl sok időt és pénzt fektetnek be a meglévő IT rendszerek menedzselésébe, ahelyett, hogy előrelátó módon új rendszereket fejlesztenének ki a nagyobb versenyelőny megteremtése érdekében. Emellett az informatikai döntéshozók és az IT menedzsment a legnagyobb kihívással állnak szemben, vagyis azzal, hogy nagyobb teljesítményt érjenek el, de kevesebb pénzből. A vállalatok egyre többet várnak el az IT erőforrásoktól, míg a költségvetést rendre csökkentik.
Emellett a rendszerek összetettebbek és összekapcsoltabbak, illetve a rendszerek frissítésének és javításának követelménye egyre kritikusabbá válik. Ez egy olyan terület, ahol a vállalatok nem engedhetik meg maguknak, hogy engedékenyek legyenek. Azzal párhuzamosan, hogy egyre nagyobb erőfeszítés irányul a költségek csökkentésére, a döntéshozóknak át kell gondolniuk a sebezhetőség kezelésére vonatkozó megközelítésüket.
A témát részleteiben Sam Higgins, az ausztrál elemző vállalat, a Longhaus kutatási igazgatója fejti ki. Higgins szerint a sebezhetőség kezelésének problémája a komponens-készletek növekvő összetettségével társul. Különösen olyan komponensekről van szó, melyek az operációs rendszereken túlmutatnak, beleértve az olyan elemeket, mint a webszerverek, az alkalmazásszerverek, a portálok és az üzleti folyamatok menedzselése.
Az eredmény az, hogy még az általános megjelentetési ciklusok (release cycle) megléte esetén sincs elegendő emberi erőforrás, és idő a sebezhetőség, az inkompatibilitás és a jelen lévő hibák megválaszolására ezekben a komponensekben, egy tipikus, emberek által irányított környezetben.
Ezt a következőféleképpen is összefoglalhatjuk: A frissítések növekvő száma x több gyártó az alkalmazáskészletben = frissítéskezelési rémálom
Sam piaci elemzése arra a következtetésre jut, hogy nagyon kevés az olyan gyártó, mely képes egyszerűsíteni a helyzetet azzal, hogy egy, az operációs rendszertől az üzleti alkalmazások szintjéig terjedő teljes készletet nyújt. Sőt, arra következtet, hogy csak a Red Hat nyújt értéknövelt alkalmazás-alapú opciót, illetve megállapítja, hogy a Red Hat Network Satellite lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az operációs rendszerüket mindig friss, és ami a legfontosabb, biztonságos állapotban tartsák.
A Red Hat Network Satellite mint központosított eszköz elősegítheti a hatékonyságot azáltal, hogy egységes sablont nyújt több szerver hatékony kezelésére: a gépek csoportosításához és kezelésük leképezéséhez hoz létre rendszert. A sablon használata azt is lehetővé teszi, hogy az adminisztrátor ugyanazokat a frissítéseket több rendszeren egyszerre futtassa, valamint új és teljesen konfigurált gépeket építsen néhány percen belül. Sőt, a Red Hat Enterprise Linux virtualizált példányainak kezelése is lehetővé válik ugyanazon a felületen keresztül.
Ennek a birtokában elegendő 2-4 adminisztrátor 100-150 Red Hat Enterprise Linux példány, és az azokhoz kapcsolódó alkalmazások futtatásához, egyetlen konzolról.
Tulajdonképpen az ausztrál és az új-zélandi piac egy nagyobb telekommunikációs vállalata manapság kb. 350 rendszert futtat egy központilag kezelt Red Hat Network Satellite szerverről, illetve a magot képező adminisztratív csapat csak három főből áll. Az ázsiai, csendes-óceáni régió egy vállalata szerint a Red Hat Network Satellite segítségével lehetővé válik hogy a Satellite által nyújtott sablon használatával gyorsabban felépítsenek egy gépet, mint ahogy az a szerver BIOS üzenetein a bootolás után végigmegy.
Az ilyen vállalatok az újonnan felfedezett rugalmasság előnyeit élvezik. Hirtelen az értékes erőforrások átcsoportosíthatókká válnak olyan magasabb értéket képviselő feladatokhoz, mint például az új megoldások megjelentetése a meglévő rendszerek karbantartása, frissítése és verziófrissítése helyett, amivel valóban lehetővé válik, hogy kisebb költségvetéssel, többet érjünk el.