Tekintsünk vagyontárgyként a vállalati API-okra, maximalizáljuk a bennük rejlő pontenciált és értéket!

Napjaink kiélezett, egymással versengő vállalati környezeteiben az üzleti technológiák, az azokba történő befektetés a sikere egyik kulcsa, legyen szó például ügyfelek megszerzéséről, kiszolgálásáról vagy megtartásáról. Az API, vagyis az alkalmazás (programozási) felület olyan széles körben elterjedt és elismert kulcseleme a vállalati környezeteknek, ami például az üzletfejlesztésben kritikus és megkülönböztető tényező.

A jól megtervezett és implementált API-ok az üzleti megoldások szerves részét képezik, így elengedhetetlen, hogy azok is folyamatosan működjenek és ezen alkalmazásokkal azonos rendelkezésre állás szerint, jellemzően a nap 24 órájában elérhetők legyenek. 10-15 éve a vállalatok számára a a weblapok folyamatos elérhetősége jelentette az egyik legnagyobb online kihívást, mára ez a kihívás az API-ok elérhetőségét jelenti, gondoljunk csak bele a mobil, a felhő és a közösségi média-technológiák térnyerésébe, amelyek mindegyike ezen API-ok használatára épül és meghatározza egy vállalat versenyképességét, hozzájárul a bevételei növeléséhez és a költségei csökkentéséhez.

Alkalmazás-programozási interfész

Nagyon alapszinten vizsgálva az API-ok biztosítják azt, hogy két termék vagy szolgáltatás szabványos technológiákon keresztül beszélhessen egymással. Ahogy a szoftverek egyre megkerülhetetlenebbekké váltak napjainkra, úgy vált és válik egyre kritikusabbá az is, hogy a vállalatok, ügyfelek, partnerek milyen módon és interfészeken keresztül érik el azokat. Azok az API-ok, amelyek ezeket az interfészeket megvalósítják egyrészt a belső innováció egyik motorjaként is szolgálnak, ráadásul ezeken keresztül új ügyfeleket, partneri ekorendszert bővíthetünk vagy éppen eszköze lehet az új termékek és szolgáltatások létrehozásának.

Az üzleti igények változása – legyen szó kisebb cégekről vagy globális vállalatokról egyaránt – hatalmas potenciált jelent az „API gazdaság” fejlődése szempontjából. Az API-ok egyrészt formáló hatással vannak számos üzleti környezet fejlődésére, másrészt a vállalati stratégiák központi elemévé is válnak.

Jellemző üzleti előnyök:

  • Alkalmazások mobil használatának biztosítása, adatok, szolgáltatások vagy tartalmak elérhetővé tétele eszközök millióinak számára
  • A meglévő alkalmazások platformmá tételével az ügyfél és partneri kör kiterjesztése
  • Az elérhetőség megtöbbszörözése, ami a tartalom és a tranzakciók számának és sebességének növelését eredményezi
  • Az új csatornák használatával új üzleti modellek és bevételi források jelenhetnek meg
  • Felgyorsulhat a belső innováció, ami növeli a rugalmasságot és az agilitást

A Red Hat 3Scale, mint piacvezető API menedzsment platform

A Red Hat 3Scale API menedzsment platform, kiegészülve a Red Hat JBoss middleware technológiákkal kiegészülve átfogó API fejlesztési, telepítési, integrációs és menedzsment megoldást biztosít, ami egyrészt lehetővé teszi a vállalati API-al kapcsolatos elképzelések, célkitűzések implementálását, másrészt olyan eszközt kínál, ami a vállalati innováció gyorsításának egy természetes eszköze tud lenni.

Más platformokkal szemben a Red Hat integrált API menedzsment technológiája:
  • A pehelysúlyú megvalósításából adódóan hatékonyabb fejlesztést és menedzsmentet biztosít
  • A rugalmassága miatt tökéletesen alkalmas a hibrid felhőkörnyezetek jelentette igények (pl. nagyfokú testreszabhatóság) lefedésére
  • Nyílt szabványokra és technológiákra épül, ezáltal biztosítva az alacsony költségeket és a gyártófüggetlenséget


A 3Scale API menedzsment legfontosabb képességei

  • Az API-ok használatának szabályozásával (hozzáférés és kapacitásbeli) biztosítja, hogy azokhoz csak a hiteles, kívánt partnerek és szereplők férhessenek hozzá, előre meghatározott használati feltételek (pl. kvóták) betartásával.
  • A vállalat által biztosított API-ok használatának teljes körű elemzése, követése, tiszta és világos kép biztosítása azokról.
  • Fejlesztők, partnerek és ügyfelek számára is jól használható önkiszolgáló fejlesztői portál biztosítása.
  • Az API használat mérése, erre épülő számlázási és fizetési lehetőségek kialakítása, ami lehetővé teszi akár az API szolgáltatások pénzre váltását.
  • Teljeskörű API funkciók biztosítása a rendszer által kínált funkciók és szolgáltatások elérésére és használatára.