A Red Hat a napokban tette közzé a 2016-os pénzügyi évre (FY2016) vonatkozó utolsó negyedéves – és egyben a teljes 2016-os pénzügyi évre vonatkozó – jelentését, ami számos pozitív meglepetést tartogatott. A részletes jelentés a Red Hat weboldalán is elérhető, az alábbiakban a legfontosabb részleteket emeljük ki belőle.
Árbevétel: A Red Hat negyedik negyedéves árbevétele 544 millió dollár volt, ami éves tekintetben 17 százalékos növekedést jelent (az árfolyamhatást nem tekintve ez 21 százalék). A teljes pénzügyi évet tekintve a teljes árbevétel elérte a 2,05 milliárd dollárt, vagyis a Red Hat az első olyan nyílt forráskódú szoftvergyártó (OSS), akinek sikerült átlépnie a bűvös 2 milliárd dolláros küszöböt. A szám egyébként összecseng a vállalat által korábban jósolt növekedési ütemmel. A 2,05 milliárdos dolláros árbevétel éves összehasonlításban 15%-os növekedést jelent (árfolyamhatást nem számolva 20%-ot). A teljes árbevételből a szoftverelőfizetések 1,8 milliárd dollárt tettek ki, ami 16%-os (illetve 22%-os) növekedést jelentenek éves viszonylatban, a teljes bevétel 88%-át adják.
Előfizetés-árbevétel a technológiák alapján: A szoftverelőfizetések megoszlása a különböző technológiák szerint ugyancsak érdekes következtetésekre ad alkalmat. Az infrastruktúra-jellegű szoftvertermékek előfizetés-árbevétele negyedéves szinten 391 millió dollár, éves viszonylatban 1,48 milliárd dollár volt, ami 15 illetve 12%-os növekedést jelent az előző év hasonló számaihoz viszonyítva, míg az alkalmazás-jellegű és egyéb “feltörekvő technológiákra”, szoftverekre vonatkozó előfizetések árbevétele drasztikusan emelkedett a bázisidőszakhoz képes, az éves 323 millió dolláros árbevétel 37%-os (illetve 46%-os) növekedést jelent.
Tartalékok: A vállalat méretéhez képest jelentős készpénztartalékot halmozott fel, megközelítőleg 2 milliárd dollár készpénztartalékon “ül” annak ellenére, hogy folyamatos részvényvisszavásárlási programot folytatott az elmúlt évben. Ez a készpénzállomány lehetőséget biztosít a vállalat számára ahhoz, hogy folytathassa azt a felvásárlási stratégiáját, amellyel a termékportfólióba illeszkedő, azt kiegészítő viszonylag kisebb méretű, azonban az adott területen kulcspozícióban lévő szoftvergyártókat integrál saját nyílt forráskódú szoftver-ekorendszerébe.